Posted by: Rose's Daughter | June 3, 2009

Today was a good day…

Sooooooooo.

I couldn’t stand it anymore. 

I finally decided to utilize those wonderful hi def ultrasound machines that reside at the RE’s office where I work.

And let me just say,

Those things are wonderful!!!!

My day started off with (TMI here) diarrhea.  The doctor that I work for made some wonderful, delicious, mouth watering, want to make you slap your mama lasagna.  It was soooooo goooooood!!!  But come morning time, my lactose intolerance to the cheese had kicked in and ……….

Lets just say it was Armageddon in the toilet.

So anyway, I pretty much felt like crap all morning long, and then, one of the ultrasound tech’s was like, when are you going to let us look at that baby???

Now, I’ve been kind of avoiding them because I reasoned, “what if they look and there is a dead baby in there?”  Then I’ll be hysterical at work. 

NOT what I wanted to go through.

But hey, I’ve been feeling pretty confident here lately.  I actually purchased something for the baby! I’ve been cleaning out the room that will become the nursery! Sooooo

Right after lunch, I marched myself down and asked for my ultrasound.

I was nervous.

She spread my belly with a ton of warm gel…….

She searched…..moved the probe lower…….and there was a…….head?????

I got a detailed look at the brain. OK. Fine. Whatever…….

Then……the spine…..wait, it’s moving!!!!!!!

Then, the profile…………look, I can see the heart beating!!!!

She puts it on speaker and ……wow, listen to the baaaaaaby!!!!

Then my little Baby Dub had the hiccups and starting moving around like crazy!  WOW!!!

We could see arms, legs, fingers and toes and I got a good look at the face!

AWWWWWWWWWWWWWW!!

They tried to look at the sex, but the legs were crossed.(Stinker)

We did measurements and the baby is measuring right on schedule at 14 weeks 5 days!!

C-Dub called me right after, and I told him what I was doing.  He was soooo excited!!! But then, he drops this bomb on me, “well, I guess you can find out if you want to.”

Yeah! Now I don’t have to go neutral!!!!

 YEAH!!!

But anyway, that just made my day!

It’s amazing to me how well formed he/she is and how much he/she was moving!  I mean I can’t feel a thing!  But I am SOOOOOO glad everything is OK in there.

Mommy needed reassurace today.

Awwww I’m gonna be a Mommy!

Advertisements

Responses

  1. Oh. How. AWESOME! I’m so glad you can do that and get reassurance. I called my doc and got my u/s moved up one week. I just couldn’t wait any more.

  2. Girl you made me cry! I’m so glad you got to see Baby Dub!

    And yes My Friend, you are definitely gonna be a Mama!!

    Luv u! 🙂

  3. hey, i saw my little one today too. ISN’T IT WONDERFUL??!!! You are sooooooooooooooo lucky to have a hidef u/s machine at your disposal, but I can COMPLETELY understand the reluctance to go get one. I felt the exact same way about going into the doctor’s office today….part of me wanted to know that all was ok, but a part of me was like, I dont want bad news…let me stay in ignorant bliss. the problem was, i was in nervous anxiety filled ignorance — no bliss here. But all is well for both of us. =) We’re going to have a baby!!!!

  4. Awwww… congrats on hearing the heartbeat and seeing your baby move. It really is wonderful. As the baby grows you can get those pics and keep them and then when baby is here you will just be all smiles. Soooo happy for you!!!!

  5. Happy tears here for you, too.
    Seriously… so happy for you.

  6. Super awesome!

  7. That is such great news! I’m so happy you got to see your little baby! There’s nothing like seeing the little body all formed and human looking. Yay! I’m so excited for you!!!!

  8. Your post totally made me smile. I’m soo happy for you!!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: